ההסקה באמצעות עצים טרם חלפה מהעולם,

ולמרות שכאן בישראל לא סובלים מתנאים קיצוניים של קור,

ישנם לא מעט אנשים שעדיין משתמשים בהסקה על מנת לחמם את הבתים שלהם.

 

אדני רכבת לפני ההתקנה

 

על מנת להחליט לחמם את הבית באמצעות עצים להסקה ישנם דברים רבים שחשוב לדעת,

כמו למשל אילו סוגים שונים של עצים להסקה קיימים.

לכל עץ יש את התכונות והאפיונים שלו וחשוב לדעת מה ההבדלים בין הסוגים השונים.

רק כך אפשר יהיה לבחור באופן נכון ומושכל את הסוג המתאים ביותר.

 

סקירת סוגים שונים של עצים להסקה

סוג העץ הנחשב לאיכותי ביותר הוא עץ אלון אירופאי. סוג עץ זה נקי ממזיקים ואין הוא מושך מכרסמים העלולים להזיק לו ולפגוע באיכותו. את העץ צריך לשמור בכלוב המיועד לאחסון קורות העץ וחובה לשמור על תנאי לחות מסוימים המתאימים לעץ ושומרים עליו. עת הברוש הוא אשר מתלקח מהר אך הבעירה שלו אינה ממושכת. יחד עם זאת הוא משמש כעץ להסקה. היתרון של עץ הברוש הוא הריח והארומה העדינים שנותרים בחלל גם לאחר שהאש נכבית..

גם עץ האקליפטוס מותיר ריח עדין ורענן בחלל המחומם אך זמן הבעירה שלו ארוך פי כמה מזה של הברוש. עץ האקליפטוס נפוץ יותר בישראל ולכן יש בו שימוש נרחב בתעשיית העץ להסקה. גם עץ האורן נחשב לנפוץ בישראל וניתן להשתמש בו כעץ להסקה, אך גם הוא נחשב לעץ בעל ערך קלורי נמוך – כלומר שהבעירה שלו לא אורכת זמן רב מדי ואין היא ממושכת. העץ בעל זמן הבעירה הארוך ביותר הוא עץ הסיסם ההודי אשר מחירו יקר יותר באופן יחסי, אך התמורה כמובן כדאית ומשתלמת.

איך להחליט איזה סוג לבחור?

כאשר סוקרים סוגים שונים של עצים להסקה רואים בדיוק את היתרונות והחסרונות של כל סוג וכך ניתן להחליט איזה סוג יתאים ביותר לחימום. בכל מקרה של ספק או של התלבטות מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מבית כמיסה אשר בקיא ומכיר את התחום. לאחר הגדרת הצרכים והדרישות ייבחר הסוג המתאים ביותר ללקוח.

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן