גגות רעפים

כאשר מתכננים לבנות גג רעפים, יש להביא בחשבון כמה עניינים, הקשורים למבנה הגג ולמוצרים הנלווים הדרשים לבנייתו. עבור גג רעפים יש מספר יתרונות : יופי , תכנון חללי גג – למגורים או איחסון , בידוד , תאורה טבעית לבית ע”י שימוש באלמנטים כגון חלונות גג , הגדלת חלל הבית ע”י תקרה גלויה , בה ואים את קורות הגג מבפנים.

ראשית, יש לתת את הדעת לעניין הרעפים. כיום שופע השוק הישראלי סוגים שונים של רעפים, וקל ללכת לאיבוד בין העיצובים השונים והגוונים הרבים שהשוק הזה מציג בפנינו. כמו כן, יש לדעת לחשב את עלויות הבנייה ולהבין מה עלול לייקר את הפרויקט.

רעפי חרס

אנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו כדי להכיר את הנושא מקרוב ובליווי אישי של המומחים שלנו. נשמח לשבת אתכם ולהציג לכם את הסוגים השונים של הרעפים, לייעץ לכם מתוך הניסיון המקצועי הממושך שלנו, לתת לכם להתרשם מקרוב מהמגוון הגדול של הרעפים שלנו, ולעזור לכם לבחור בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם ובהתאם למבנה הבית שלכם ולמיקומו. תכנון נכון מראש בליווי אישי של המומחים שלנו יבטיח לכם שהבית שלכם יקבל את הכיסוי המתאים לו, ושאתם תקבלו את ההגנה שאתם זקוקים לה בהתאם לטעמכם בעיצוב.

אילו דברים עליכם להביא בחשבון כשאתם מתכננים גג רעפים? מיקום הבית ומזג האוויר השורר באזורכם במשך השנה, שיפוע הגג (מתון או תלול), אם מתחת לגג שלכם יש עליית גג, אם יש חלונות בגג, מהם האלמנטים המוצבים על הגג שלכם – דוד שמש, קולטנים, צלחות לוויין ועוד. מובן שעליכם לדעת מה גודל השטח שיכוסה ברעפים ומה המבנה שלו. כל הפרמטרים האלה ועוד יהוו משקל משמעותי כשתגיעו לשלב בחירת סוג הרעפים לגג שלכם.

רעפים עבור גג רעפים

סוגי הרעפים העיקריים שאנו מציעים לכם הם רעפי חרס, רעפי בטון, רעפי שינגלס וגם רעפי פלדה. כשאתם מגיעים לשלב בחירת הרעפים, חשוב לראות את התצוגה הגדולה שיש לנו , כדי להציג לכם את מגוון האפשרויות הגדול ביותר, ע”מ לתת לכם את הרעפים שיתאימו בצורה הטובה ביותר גג רעפים שתבחרו . רעפי חרס מצטיינים בעמידות לאורך שנים ומול פגעי מזג האוויר. הם למעשה אותם גגות רעפים קלאסיים שהיו נפוצים בארץ ביישובים הכפריים ובקיבוצים. אנחנו מציעים לכם כמה סוגים של רעפי חרס לבחירתכם: רעפי טרה רוסה – רעפים קלאסיים בדגמים שונים, כגון מרסיי.

רעפי בטון

אלו הם למעשה הרעפים המוכרים בגוני אדום בסגנון הקלאסי, המשווים לבית מראה חמים בנוסח כפרי. כיום ניתן למצוא רעפי טרה רוסה בגוונים שבין אדום לכתום, וכן בשילובי צבעים נוספים. תוכלו למצוא אצלנו רעפי חרס נוספים, כגון רעפי קוניאל ורעפים בסגנון פורטוגזי. רעפי בטון, המכונים בארץ “רעפי אקרשטיין”, נחשבים כיום לפופולאריים במיוחד משום שהם מגיעים במבחר גדול של צבעים. רעפים אלה מגיעים בצורות שונים המתאימות לחלקים השונים של גג הבית – חלונות, עליית גג, גמלונים, מרזבים – וכן לאלמנטים השונים המצויים על הגג, כגון דוד שמש וקולטנים.

רעפים מתוצרת אקרשטיין הם רעפים מתוצרת הארץ, והחל מאמצע שנות ה-80 ניתן לראות אותם מפארים גגות רבים. רעפי שינגלס (Shingles) הם רעפים העשויים מתרכובת של אספלט וזפת, והם נחשבים לרעפים הפופולאריים ביותר בבנייה בארצות הברית. יתרונם הגדול של רעפי שינגלס הוא בקלות הרכבתם. הרעפים הללו קלים מאוד, גמישים יחסית וצבעם אינו דוהה עם הזמן. הם מבודדים את פנים הבית ממזג אוויר קיצוני, ובכך מסייעים בחיסכון באנרגיה. ניתן להזמין רעפי שינגלס במגוון של צבעים.

הלהיט שכובש יותר ויותר בתים הם רעפי פלדה המכונים גם רעפי מתכת, הם רעפים עשויים פלדה מגולוונת מצופה באגרגט ונמכרים במגוון של צבעים. רעפי פלדה נחשבים לרעפים קלים יחסית, והם עמידים בפני אש ובפני פגעי מזג האוויר (אש, כפור ורוחות במהירות גבוהה) וקלים עד פי 6 מרעפים אחרים. בשנים האחרונות, עם התגברות המודעות לבנייה ירוקה, הפכו רעפי הפלדה למבוקשים במיוחד בקרב אדריכלים ומתכנני בתים, משום שהם נחשבים לחוסכי אנרגיה בזכות הבידוד שהם מעניקים. כמו כן, ניתן למצוא כיום רעפי פלדה המיוצרים מחומרים ממוחזרים. גם משך חייהם הארוך של רעפי הפלדה (כ-50 שנה) הופך אותם למוצר ידידותי לסביבה. ולמעשה רכישה של גג רעפי פלדה מבטיחה לך שקט להכי הרבה שנים.

בחירת עץ עבור גג רעפים

לאחר שבחרתם את סוג הרעפים הרצוי והמתאים לכם, עליכם לתת את הדעת לעוד כמה מוצרים הדרושים לבניית הגג: עץ. שילוב העץ בגג נותן את המראה המיוחד לגג, אין הכוונה לתשתית הגג, אותה לא רואים לאחר סיום הגג, אלא הכוונה לארגז רוח, אותם יציאות העץ מסביב לבית, הנקראת גם חצאית , ע”ש המראה המיוחד שתוספת זו מעניקה לגג הרעפים בפרט ובית כולו בכלל. בנוסף שילוב של תקרה גלויה בתוך חלל הבית הפנימי, המאפשר לחיות בבית בעל מראה כפרי ייחודי, המעניק שפע של מרחב מחיה חלונות הבחירה להתקין חלון בגג הרעפים היא שילוב של צורך ואסתטיקה. לחדרים הנמצאים מתחת לגג הרעפים דרוש אור שמש במשך שעות היום, והגג הוא המקום הנוח ביותר לכניסת אור לאזור שמתחתיו. מלבד זאת, מראה החלון הקבוע בגג הרעפים מזכיר לנו נופים מארצות אחרות ומתקופות אחרות, יש בו אלמנט נוסטלגי-רומנטי והוא מוסיף הרבה לאווירה שמקרין הבית כבר כשמביטים בו ממרחק.

חלונות עבור גג רעפים עליית גג

בניגוד לחלונות הקבועים בקירות הבית, לעתים מתחת לגג המחפה עליהם, החלונות הקבועים בגג הרעפים פונים ישירות אל השמים. משמעות הדבר היא שהם חשופים יותר מחלונות רגילים לפגעי מזג האוויר. מסיבה זו על החלונות בגג הרעפים להיות חזקים יותר מחלונות רגילים. כמו כן, יש אפשרות להתקינם בגג כך שישתלב במערכת ניקוז אטימה. על חלונות בגגות רעפים לנוע ולהיפתח בצורה שונה מאשר חלונות רכילים, משום ששיפוע הגג שבו הם מותקנים עלול לגרום לחדירה של מים ולכלוך אל תוך חלל החדר שמתחת לגג. לכן החלונות הללו נבנים כך שפתיחתם מתאפשרת על ידי צירים, מנגנוני פתיחה ידניים או חשמליים המאפשרים להכניס אוויר נקי לחדר ולנקות את החלון מבלי שייכנסו לתוך הבית מים ולכלוך. לחלונות המיועדים להיות מוקנים בגגות רעפים יש פטנטים כגון וילונות ורפרפות שונים המאפשרים את אוורור החדר ואת כניסת האוויר אליו, מבלי שיהיה צורך לפתוח את החלונות.

סולמות עבור גג רעפים עליית גג

כאשר אתם בוחרים סולם לעשיית הגג שלכם, השיקול המרכזי שלכם צריך להיות בטיחות. סולמות המיועדים לטיפוס אל עליית הגג הם מוצרים שתפקידם העיקרי הוא לשאת את משקל גופכם ואת משקל כלי העבודה שאתם מעלים אתכם לגג בבטחה. חשוב שתדעו שככל שלסולם המתקפל לעליית הגג יש יותר חוליות, כך הוא פחות בטוח, פחות חזק ופחות יציב. הסולמות התלת-שלביים והארבע-שלביים נחשבים לסוגים הבטוחים יותר של סולמות מתקפלים לעליית הגג שניתן למצוא כיום בשוק. עליכם להביא בחשבון כמה שיקולים כשאתם מתכננים בניית סולם לעליית הגג: תדירות השימוש בסולם – האם זהו סולם שבו תשתמשו באופן יומיומי, או שתעלו בו לעתים רחוקות יותר? ככל שתדירות השימוש בסולם נמוכה, כך אתם יכולים לבחור בסוג פשוט יותר של סולם. אם הסולם יהיה בשימוש יומיומי, כדאי להשקיע בסולם טוב ואיכותי שיחזיק מעמד בשימוש התכוף. מטרת השימוש בסולם – האם אתם מתכוונים לעלות בסולם כאשר אתם נושאים כלי עבודה כבדים לשימוש על הגג או חפצים כבדים שאתם רוצים לאחסן בעליית הגג? ככל שהסולם יישא משקל רב יותר, כך עדיף שהוא יהיה סולם איכותי וחזק יותר. מהו גובה הסולם – גם גובהו של הסולם הוא פרמטר חשוב בבחירת סוג הסולם ומספר המפרקים שלו. ככל שהסולם גבוה יותר, כך חשוב שהוא יהיה איכותי, חזק ויציב יותר. בין סוגי הסולמות לעליית הגג שנמכרים כיום בארץ ניתן למצוא את הסולמות תלת-שלביים והארבע-שלביים ואת סולמות האקורדיון. העדיפו סולם שיש לו ידיות אחיזה יציבות ונוחות לשימוש בשני צדדיו. זה יקל עליכם את השימוש בסולם בצורה משמעותית ויגביר את תחושת הביטחון שלכם. חשוב מאוד שתוצג לכם תעודה המאשרת כי הסולם לעליית הגג שאתם רוכשים עומד בתקנים המחמירים ביותר. כאשר אתם רוכשים סולם לעליית הגג, בדקו אם אתם יכולים לרכוש באותו המעמד גם את המסגרת שלתוכה מתקפל הסולם, את הדלת שתותקן בעליית הגג שלכם – ושממנה תעלו לעליית הגג – ואת המנעול לדלת, שישמור על הסולם מקופל בזמן שלא יהיה בשימוש. חשוב שתהיה התאמה מלאה בין כל המוצרים הללו, שכן הם עומדים להרכיב מערכת אחת אצלכם בבית.

מרזבים חשוב להתקין בגג הרעפים מרזב לניקוז מי הגשמים המצטברים על הגג. ניתן לבחור בין מרזב חיצוני ובין מרזב פנימי, הממוקם בתוך שלד הבית. כשאתם מתכננים את המרזב, דאגו שהוא ירחיק את המים מיסודות הבית. כמו כן, חשוב לא לנקז את מי הגשמים ישירות אל מערכת הביוב. התייעצו עם כמיסה מומחה בתחום באשר למרזב המתאים ביותר לבית שלכם.

המידע נכתב על ידיי המומחים של כמיסה

4.7/5

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן