דשא סינטטי – אינו תלוי בתנאי מזג האוויר

במקום לסבול בעת גידול הדשא הטבעי מתנאי מזג האוויר (גשמים כבדים, מחסור במים, שמש חזקה או צל),
אפשר לבחור בדשא סינטטי שאינו תלוי כלל בכך. יחד עם תחזוקה כמעט ולא מורגשת.

בעקבות התלות בתנאי מזג האוויר ועונות השנה, הדשא האורגני סובל מבעיות כמו אובדן צבע, התפוררות, נבילה, מזיקים וכד’. חוץ מהטרחה, בעלי הדשא סופגים הוצאות כלכליות נרחבות על תחזוקה: שזרוע, השקיה, כיסוח, דישון ועוד. הם צפויים למפולת קשה אם מגיעה שנה שחונה, מכיוון שכל עבודתם הקשה עלולה לרדת לטמיון ולגרור הפסד כלכלי. בראייה ראשונית, הדשא הסינטטי אכן יקר יותר מדשא אורגני. כשמסתכלים בראייה רחבה לטווח ארוך ניתן להבחין כי ההשקעה משתלמת בזכות החיסכון בעלויות התחזוקה השוטפות במשך השנים. כמו כן, לאחר מספר שנים ניתן אפילו להתחיל לחסוך כסף.

דשא סינטטי מעניק לבעליו מדשאה ירוקה ונעימה לכל אורך ימות השנה, ללא כל תלות בתנאי מזג האוויר. לא צריך לחשוש שהוא יתייבש או ינבול בגלל השמש החזקה בתקופת הקיץ, או יהיה תלוי בגשמים בחודשי החורף. בגידול דשא אורגני יש גם סיכון לתוספת לא נעימה של בוץ ולכלוך רב בעונת הגשמים. הדשא הסינטטי נקי מאוד לעומתו, משום שהוא עשוי מחומרים מלאכותיים בלבד והמים מתנקזים ממנו דרך חורי ניקוז.

דשא הסינטטי – פיתרון לאזורים ‘קירחים’ בגינה

דשא סינטטי חוסך את עלויות התחזוקה היקרות. הדשא האורגני זקוק למינימום שש שעות של שמש ישירה. אם הוא לא יקבל את השעות הנדרשות, ייווצרו קרחות בדשא. הקרחות נוצרות לרוב באזורים מרובי צל, ובמיוחד מתחת לעצים בוגרים. הדשא האורגני לא מסוגל לסגור בעצמו את הקרחות, והפתרון המושלם הוא התקנת דשא סינטטי שנשאר ירוק ונעים, ואינו סובל כלל מקרחות.

דשא סינטטי – מידע על התחממות הדשא

מייצרים את מרבדי הדשא הסינטטי מסיבי פוליתיליאן (סיב פלסטי) שעשוי להתחמם בשמש. הוא עמיד בחום גבוה במיוחד (80 מעלות צלזיוס), כאשר ידוע לנו שחום השמש לא מגיע לטמפ’ כאלו. אי לכך, אין סיבה לדאוג שהדשא הסינטטי ייפגע לאורך זמן כתוצאה מחום השמש. על מנת להגן על צבע הסיבים של הדשא הסינטטי, במשך האריגה הם עוברים הליך של מסנני UV אשר מגנים מפני קרני השמש. הודות לכך, הדשא הסינטטי מתאים בצורה מושלמת לשמש הקיצית, אפילו באזורים חמים יותר בישראל (כמו הנגב, הערבה או אילת).

ישנה התפתחות רבה בתחום הדשא הסינטטי, ופיתחו בשנים האחרונות טכנולוגיה חדשנית שבה מחזירים את הקרינה האינפרה אדומה לחלל האוויר, והיא נפלטת בחזרה לאטמוספירה. עקב כך, החום לא נספג באופן מלא, והדשא מתחמם רק במידה מועטה.

בשעות הצהריים אפשר לחוש במיוחד בהתחממות הדשא הסינטטי, מכיוון שאז השמש חזקה ביותר. אם כי מרבית האנשים לא יבחרו לשכב בחוץ על משטח הדשא בשעות הללו, ישנו פתרון יעיל עבור אלו שבכל זאת מעוניינים לעשות זאת – אפשר לצננו ע”י הצללה או ריסוס קל של מים. יש לציין כי גם בבית או בגינה אנשים נוהגים להתקין משטחים שונים שעלולים להתחמם בשמש, כמו מרצפות, משטחי אלומיניום, עץ ועוד. כדאי מאוד להימנע מבחירת דשא סינטטי שמצריך מילוי כדוריות גומי. כדוריות הגומי פולטות חומרים רעילים מול קרני השמש, וגורמות לחימום משטח הדשא הסינטטי עד 10 מעלות יותר מחום הסביבה הטבעי.

הדשא הסינטטי מתגבר על אחד החסרונות של הדשא האורגני – והוא לא תלוי בתנאי מזג האוויר. בזכותו, אפשר ליהנות ממדשאה ירוקה ונעימה במשך כל ימות השנה, ואף לחסוך בעלויות הכספיות הנרחבות שמצריכות עבודות התחזוקה השוטפות.

מאמרים רלוונטיים:

דק סינטטי – דקים סינטטיים במחירים שאי אפשר להחמיץ

דקים לגינה וחיסכון במים בכמיסה מרכז העצים המוביל בשרון

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן