חלום הבית הפרטי עם הגינה, הוא עדיין חלומם של רוב אזרחי ישראל בכל הקשור לאיכות חיים וסביבת מגורים טבעית ומלבבת. גינות בתים הפרטיים מהווים חלל מרכזי מחיי המשפחה, ומהווה מקום מפגש לכל בני המשפחה, הן לצרכי אירוח והן לצרכי שימוש פרטיים ואישיים.

גדרות עץ בהתאמה לדק באיכות גבוהה

בחצרות או בגינות הבתים הפרטיים תוכלו לערוך כמעט כל אירוע משפחתי כזה או אחר, החל מאירוח בני משפחה לארוחות תחת כיפת השמיים ועד לאירוח בני משפחה וחברים לערבי ברביקיו (על האש). בעבר הלא רחוק, היה נהוג לרצף את משטחי החצר ברצפות או במשטחי בטון, שברוב המקרים גרמו לכיעור החצר ואינן הוסיפו לאווירה הטבעית והחמימה שהוא אמור להעניק לכם. אפשרות נפוצה אחרת שהייתה נהוגה בעבר הלא רחוק, היא העמדת משטחי דשא או צמחייה בשטח הגינה, אומנם אפשרות זו הוסיפה חן ויופי טבעי לחצר הבית והגינה, אך היא גם דרשה תחזוקה שופטת ומאמצים לא קטנים מצד בני המשפחה המתגוררים בדירת הגן.

ייעוץ לסוגי עצים של פרגולות ודקים

התקנת דקים – הפתרון הטבעי והאידיאלי לחצרות וגינות הבתים

בשנים האחרונות, החלו יותר ויותר ישראלים לעשות שימוש בהתקנת משטחי דק בחצרות הבתים, וכפועל יוצא מכן, ליהנות ממגוון נרחב של יתרונות איכותיים, עיצוביים, בטיחותיים וחסכוניים כאחד. התקנת משטחי דק בחצר הבתים או במרפסות הגג מעניקות לכם מגוון נרחב של יתרונות הכוללים בין היתר:

  1. מראה טבעי חמים
  2. גינה מהודרת ויוקרתית המעניקה תחושה של חופשה אמיתית בחצר הבית
  3. פתרון חסכוני לאורך זמן (אין שימוש מיותר במים, אין צורך בתחזוקת גינון קבועה וכדומה)
  4. משטחי הדק מונעים ממזיקים ומכרסים שונים להגיע לשטח החצר שלכם
  5. משטחי הדק מאפשרים לכם לשמור על סביבה נקייה שאינה דורשת פעולות תחזוקה רבות
  6. משטחי הדק מאפשרים לכם לעצב באופן מהודר ויוקרתי את חלל החצר
  7. ועוד.

לקטלוג הראשי של דקים מעץ

היתרונות הנ”ל הפכו את פעולת התקנת דקים בחצרות לנפוצה ופופולארית בקרב בעלי בתים פרטיים רבים בישראל.

מתקינים דק וחוסכים בהוצאות המים!

כל מי שניסה לתחזק גינה המבוססת על צמחייה כזו או אחרת, מכיר היטב את חשבונות המים “המנופחים” אותם הוא קיבל מעת לעת, ובעיקר במהלך חודשי הקיץ. מכיוון שהחיסכון במים הוא חלק בלתי נפרד מהחיים במדינת ישראל, פתרון התקנת משטחי הדק כתחליף לגינה רווית צמחייה, הוא ללא ספק הפתרון האידיאלי לצרכי חיסכון במים בכל ימות השנה.

משטחי הדק בניגוד למשטחי דשא או צמחייה אינם דורשים תחזוקה שוטפת וקבועה, ומאפשרים לכם לחסוך גם בהוצאות הגינון והתחזוקה הרבים הנדרשים בהחזקת גינות מרובות צמחייה או מרבצי דשא. בניגוד לדעה הרווחת, עלויות ההתקנה של משטחי דקים בחצר הבית, אינם גבוהים בהרבה מהעמדת גינה אידיאלית הכוללת משטחי דשא, עצי פרי, צמחייה, רכישת אמצעי השקיה חכמה ועוד.

עיצוב דק במבוק לגינה פרטית

דגשים עיקריים להתקנת דקים בשטח הגינה

כאמור, התקנת דקים בשטח החצר היא אחת הדרכים היעילות ביותר ליהנות ממספר רב של יתרונות, הן איכותיים והן עיצוביים. התקנת משטחי דק הינה פעולה פשוטה שאיננה דורשת מאמץ פיזי כמו יציקת בטון בחצר הבית, אך היא בהחלט דורשת מכם תכנון מקדים והתייחסות למספר פרמטרים ודגשים עיקריים הכוללים בין היתר:

  1. היקף שטח המשטח המיועד לציפוי דק
  2. התייחסות למשקל המיועד להיות מונח על גבי המשטח (אגרטלי ענק, מערכות ישיבה, בריכות שחיה, גקוזי וכדומה)
  3. מיקום הדק ביחס לשמש

      ועוד.

דגשים אלו יסייעו לכם לתכנן את סוג העץ אותו תבחרו לצרכי ציפוי משטחי הדק, וכמו כן, יאפשרו לכם לתכנן את העיצוב באופן כזה שיתאים לצרכי השימוש שלכם בגינה או בחצר.

תחזוקת משטחי הדק

כאמור, תחזוקת משטחי דקים בחצר הבית איננה דורשת מכם מאמץ מיותר והשקעה מרבית. תחזוקת משטחי דק מומלץ לבצע פעם בשנה-שנתיים (תלוי במצב המשטח). התחזוקה כוללת צביעת משטח הדק בצבעי שמן המותאמים לסוג העץ ממנו מורכב המשטח. הקפידו על התאמת הצבע לסוג העץ, וגם אתם תוכלו ליהנות ממראה טבעי ואיכותי לארוך זמן.

לסיכום, התקנת מתקני דק בחצר הבתים מובילה באופן ישיר לחיסכון משמעותי בחשבונות המים שלכם, וזאת בניגוד לתחזוקת גינה מרובת צמחיה ומשטחי דשא בחצר הבית. בנוסף, מעניקים לכם מראה טרדני, יוקרתי ומהודר, המזכיר באווירתו צימרים קסומים וחלומים.

למאמרים נוספים:

בתי עץ לילדים במבחר ובאיכות גבוה

דק לגינה – מהו המבחר העומד לרשותכם?

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן