דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מתעוררים לבוקר שבת אביבי ונפלא, אתם מכינים לעצמכם משקה מעורר על פי טעמכם האישי, יוצאים אל הגינה או החצר שברשותכם, מתיישבים על מערכת ישיבה מפנקת, מתרווחים על הכיסא, מרימים את ראשכם אל השמיים, ומעל לראשכם היא עומדת וניצבת בשיא יופייה ותפארתה: הפרגולה הייחודית שהקמתם במרכז החצר. פרגולות עץ הן כבר מזמן חלק בלתי נפרד מטרנד העיצוב של חצרות וגינות בבתים פרטיים רבים במדינת ישראל. היתרון המובהק של פרגולות העץ הוא שהן משמשות גם כמוצר פרקטי לצרכי הצללה וגם אלמנט דקורטיבי מרשים המעניק מראה טבעי וחמים.

בכתבה הבאה נסקור עבורכם את כל הפרמטרים המקצועיים הקשורים להעמדת פרגולה בשטח החצר, הגינה, המרפסת או הגג העומד לרשותכם.

פרגולת עץ איכותית בכניסה לגינה פרטית

כנסו לקטלוג פרגולות מעץ המלא

פרגולות עץ – משלב התכנון ועד לשלב הביצוע

העמדת פרגולת עץ בשטח אותו בחרתם, הינו הליך המחייב אתכם להיעזר בשירותיהם השונים של בעלי מקצוע, החל מפקידי עירייה לצרכי קבלת היתר לבניית הפרגולה, דרך משווקי עצים לרכישת העץ ועד לבעלי מקצוע מנוסים ומיומנים שיבצעו עבורכם את העבודה. במהלך תכנון של הקמת פרגולות עץ בשטח ביתכם, חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים:

פרגולת עץ לחנייה

סוגי עצים לצרכי הקמת פרגולות עץ

כיום, קיימים סוגים רבים של עץ לצרכי ההקמה של הפרגולה. בשורות הבאות סקרנו עבורכם את סוגי העץ הפופולאריים והנפוצים ביותר.

  1. עץ אורן – עץ האורן נחשב לאחד מסוגי העץ הנוחים ביותר לצרכי הקמת הפרגולה, והוא גם נחשב לעץ עמיד וחזק. העץ מגיע בצבעי חום בהיר עד צהבהב והוא מגיע מאזור האגמים של פינלנד.
  2. עץ לבן גושני – עץ חזק ועמיד במיוחד המגיע עם מראה “סדוק” המוסיף ייחודיות לכל פרגולה. העץ מגיע בצבעי לבן עד צהבהב, ומקורו ביערות פינלנד
  3. עץ סידר – עץ עמיד במיוחד בפני ריקבון, נזקי מזג אוויר ומזיקי עץ שונים. עמידתו הרבה של עץ הסידר (עץ ארז), הופך אותו לאחד מסוגי העצים היעילים ביותר לצרכי התקנת פרגולות עץ. העץ מגיע בצבעי אדמדם בהיר וכהה, ומקורו במרכז קנדה.

סוגי הפרגולות הנפוצים

הקמת פרגולת עץ מתאפשרת במספר אופנים הקשורים לסוג הפרגולה המבוקשת על ידיכם. סוגי ההקמה הנפוצים ביותר הם:

  1. הצללה תלויה – פרגולה בעלת מראה ייחודי שאיננה זקוקה לעמודים תומכים, ובכך למעשה אינה פוגמת בריצוץ החצר וחוסכת לכם מקום.
  2. פרגולת עץ רב שכבתי – פרגולה המותקנת באמצעות הדבקת שכבות עץ אחד לשנייה. פרגולה זו מעניקה לכם מרחב אדיר לצרכי עיצוב ותכנון הפרגולה, לרבות, גימור בצורת קשתות או כל צורה אחרת.
  3. פרגולות עץ גושני – פרגולה ייחודית המעניקה מראה כפרי וחמים במיוחד
  4. פרגולת עץ פיני – פרגולה בעלת מראה אסתטי ונקי במיוחד, נחשבת לאחת מהפרגולות בעלות הנמוכה ביותר לצרכי הקמתה.

לסיכום, פרגולות עץ הן ללא ספק אלמנט עיצובי מרשים ופונקציונאלי הממוקם בחצר ביתכם. תכנון נכון של הקמת הפרגולה תאפשר לכם ליהנות לא רק מאלמנט עיצובי ופרקטי, אלא גם מפרגולה הנשמרת ברמה גבוהה לאורך שנים.

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן