שיטת הבניה הקלה הפכה לשיטה מובילה בענף בשנים האחרונות בשל יתרונותיה הרבים.

היתרונות המובילים של בניה קלה הם המאפיינים הייחודיים שלה- שיטה חסכונית יותר, ידידותית יותר לסביבה, מהירה יותר ולא פחות איכותית משיטת הבניה המסורתית שהתרגלנו לראות.

השלבים הראשונים בתהליך של בניה קלה דומים לאלו של השיטה הקלאסית. קודם כל יש לדאוג להשגת אישורי בניה מסודרים מהרשות האחראית, כמו בבניה רגילה, לאחר השגת האישורים הנדרשים יש להגיש את התכנית האדריכלית המדויקת לאישור וניתן לצאת לדרך לביצוע הפרויקט.

הבניה הקלה מתחילה למעשה במפעל, וזה ההבדל הגדול ביותר בינה לבין השיטה הקלאסית. את שלד המבנה בבניה קלה מכינים בצורה מתוכננת במפעל ורק לאחר מכן מובילים אותו אל השטח לצורך חיבורו ליסודות ותשתיות שמוכנים עבורו מבעוד מועד.

שלד המבנה יכול להיות מורכב מחומרים שונים בהתאם לצורכי המבנה והתקציב. רוב המבנים הניידים מתבססים על קונסטרוקציות פלדה עם רצפת בטון, אך יש גם מבנים בהם נעשה שימוש בקונסטרוקציות עץ מעובדות ומיוחדות. כל החומרים המשמשים לבניה קלה נחשבים לעמידים ויציבים לאורך זמן.

מבנה השלב מתוכנן על ידי תוכנות מחשב מיוחדות שיוצרות תכנית בניה מסודרת שיוצרת כפלט ממוחשב ומהווה את הוראות הבניה המדויקות, כולל מידות השלד, חומרי העבודה וכו’.

לאחר הכנת שלד המבנה עוברים להרכבת לוחות הגבס שמשמים כקירות המבנה ואז ניתן להוביל אותו לשטח המיועד. עם הגעת המבנה לשטח מתחילים בחיבורו לתשתיות שהוכנו מראש – חיבור לצינורות המים, הגז, חיבור למערכת החשמל ולקווי תקשורת. כל החוטים והצנרת עוברים דרך חורים מדודים שהוכנו בקירות המבנה מראש בצורה מסודרת. השלב הבא הוא הנחת הגג על המבנה. לאחר הנחת הגג יש עוד שני שלבים חשובים לסיום הפרויקט – חיפוי ובידוד.

 

חיפוי ובידוד בבניה קלה

בחירת החיפויים החיצוניים והפנימיים היא בידי הלקוח כמובן. יש מגוון של חיפויים לשילוב בתהליך של בניה קלה, הנפוץ ביותר הוא לוחות איטונג עבים.

לצורך בידוד המבנה, חומרי הבידוד מושחלים בין השלד לבין לוחות החיפוי.בשלב התכנון נבחרים חומרים מתאימים בהתאם לתקציב ובהתאם לשימוש האופייני לכל אזור במבנה.
אחד היתרונות של בניה קלה היא הגמישות הרבה בשיטת העבודה והחומרים, כך שניתן להשתמש בחומרי בידוד שונים לכל חדר בבית למשל.ניתן להשתמש בחומרי בידוד כמו נייר אלומיניום, צמר סלעים ויריעות בידוד אקוסטי. זהו למעשה השלב בו המבנה עומד ומוכן לאיכלוס.

בניה קלה מתאימה לפרויקטים רבים, אך לא לכולם. חשוב לזכור כי היא אינה מתאימה לבניה לגובה ולכן נראה אותה פחות בערים הגדולות בהן מנסים לחסוך מקום ולנצל את השטח בצורה מקסימלית. לכן בניה קלה מתאימה יותר בשטחים פתוחים כאשר מדובר על מבנים למגורים. מעבר למגורים, ניתן להשתמש בבניה קלה לסוגים שונים של מבנים, כמו משרדי מכירות, כיתות לימודים, חדרי חשמל ותקשורת ועוד. לצרכים אלו, ניתן לראות שימוש בבניה זו גם בתוך הערים הגדולות.

ניתן לראות את הייחוד של בניה קלה ושיטת העבודה שבה. כמובן שיש לבחור חברה מומחית וותיקה בתחום לצורך בניה מסוג זה.

למאמרים רלוונטיים נוספים:

גדרות עץ לגינה ומכירת עצים לבניית גדרות באופן עצמאי ממחסן עצים

חידוש דקים – כל מה שחשוב לדעת, הלכה למעשה!

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן