מתכננים הקמתה של פרגולת עץ מרשימה, יפה ופרקטית בחצר ביתכם? רוצים ליהנות מכל היתרונות הפונקציונאליים של פרגולות עץ? זה הזמן לעיין במדריך שלפניכם, וליהנות מטיפים ועצות בתחום התכנון, ההקמה, הבנייה והתחזוק של פרגולות עץ בחצר ביתכם, או בכל מקום אחר המיועד לצרכי הקמתה.

פרגולה מעוצבת מעץ איכותי בכניסה לבית מעץ

תכנון

פרגולות עץ מחייבות אתכם לבצע תכנון מדויק של שטח הפרגולה והתייחסות נקודתית לתנאי השטח הנוכחיים והעתידיים כאחד.

סוגי עץ

היצע סוגי העץ העומד לרשותכם הינו רחב ומגוון, והוא חייב להיות מותאם לאופי הפרגולה אותה אתם מתכננים לבנות, וכמובן למסגרת התקציב העומדת לרשותכם. בכל מקרה, העץ הנבחר חייב לעבור הליכי חיטוי המגנים עליו מפני מזיקי עץ שונים וריקבון.

הגנה מפני מים

במידה והפרגולה עומדת במקום המצריך אותה לבוא במגע תמידי עם מים (ממטרות, ברזי השקיה וכו), מומלץ למרוח מעט זפת על חלקי העץ החשופים למים. כמו כן, מומלץ למרוח שכבת זפת דקה בגג הפרגולה לקראת חודשי החורף.

שיוף ושימון הפרגולה

להענקת מראה מבריק וחדש של פרגולות עץ, ניתן לשייף את העץ ולשמן אותו בחומר מיוחד אחת למספר חודשים. טיפול זה מומלץ עם חילופי עונות במהלך השנה (פעם אחת לקראת חודשי החורף ופעם שנייה לקראת חודשי הקיץ).

כיסוי הפרגולה נגד הגשמים

כיסוי פרגולה נגד גשם יאפשר לכם לשמור על הפרגולה שלכם לאורך שנים, ואף יגן על חלל הפרגולה מפני חדירת מים בעונת החורף, דבר שיאפשר לכם לשבת מתחת לפרגולה גם כאשר יורדים גשמים עזים בחוץ.

עיצוב פרגולה מעץ אורן בבית פרטי

היתרי בנייה

בראשית תכנון הקמת הפרגולה מומלץ להשיג אישורים המתירים לכם את בניית הפרגולה. השגת האישורים הינה הכרחית במידה ואתם לא מעוניינים לשלם קנסות שונים או חלילה לפרק את הפרגולה בעתיד.

השוואת מחירים

כמו בכל תחום אחר בחיים, גם בשלבי התכנון המוקדמים מומלץ לבצע סקר מחירים השוואתי לצרכי בחירת בעל המקצוע שיבצע עבורכם את העבודה, וכמו כן, סקר מחירים השוואתי בנושא סוגי העץ, עלויות העץ וכדומה.

קירוי הפרגולה

קירוי פרגולות עץ נועדו להוסיף מימד דקורטיבי נוסף למבנה עצמו. הקירוי יכול להתבצע באמצעות סרגלי עץ שונים (אלכסוניים או ישרים), עץ במבוק ועוד. התאימו את סוג הקירוי המשלים את המראה הדקורטיבי של הפרגולה אותה אתם מתכננים.

אישור הנדסי

אישור מהנדס הכרחי בעיקר במידה ואתם מעוניינים לבנות פרגולה תלויה, המחייבת אתכם להתייחס לבדיקת חוזק המבנה המיועד. גודל הפרגולה, משקלה ואופן בנייתה הם הפרמטרים המחייבים אתכם להתייחסות מקצועית של בעל מקצוע בתחום.

צבע הפרגולה

פרגולות עץ הנבנות מעץ גושני מאפשרות לכם לצבוע את העץ בצבעים שונים. הצבעים הנפוצים ביותר הם צבעי הלבן- ווש, המעניק מראה אסתטי וייחודי, ומשתלב בצורה טבעית עם צבעי הבית. צבע פופולארי נוסף הוא הצבע החום המעניק תחושה חמימה, טבעית וכפרית לפרגולה ולסביבתה. הצבע החום הוא הצבע המוביל ביותר בענף הפרגולות בעיקר מפני שצבע זה שומר על מראה אחיד ואיכותי לאורך זמן, וכמו כן, הוא מתמודד בצורה טובה עם שינויי מזג האוויר.

תכנון ועיצוב

ניתן לתכנן פרגולות עץ בעיצובים שונים, ולהתאים את מבנה הפרגולה לסביבה בה היא נמצאת. העניקו מחשבה רבה לשלבי התכנון המקדימים, ודרשו מבעלי המקצוע השונים שיציגו בפניכם מספר חלופות עיצוביות לצרכי ההקמה. ככל שתקדישו מחשבה רבה הן לצרכי העיצוב של הפרגולה והן לצרכי תחזוקתה השוטפים, כך תוכלו ליהנות מפרגולה פרקטית הנשמת לאורך זמן.

ההבדלים בין סוגי העץ השונים

בחירת סוגי העץ השונים משפיעים באופן ישיר לא רק על ייעוד הפרגולה, אלא גם על מראה הפרגולה הבא לידי ביטוי באופן חיתוך העץ ובעובי העץ. בחירת עץ גושני תאפשר לכם ליהנות מפרגולה בעלת מראה מאסיבי יותר וכתוצאה מכך הפרגולה בולטת יותר בשטח המיועד להקמתה. לעומת זאת, בחירה בעץ פיני רגיל תאפשר לכם ליהנות מפרגולה שאיננה בולטת באופן מיוחד על פני השטח. בחרו את סוג העץ על פי הצרכים והטעם האישי שלכם.
לסיכום, הקמת פרגולות עץ מחייבות אתכם להתייחס למספר רב של פרמטרים מקצועיים, וזאת על מנת ליהנות מפרגולה פרקטית המעניקה לכם מצד אחד אלמנט עיצובי דקורטיבי, ומצד שני, מאפשרת לכם ליהנות מכל היתרונות הפונקציונאליים של הקמת פרגולה בשטח החצר שלכם.

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן