מתעניינים בריהוט ותכנים ספציפיים? הכל במאמרים שלפניכם:

הגינה המושלמת…יש חיה כזו? ובכן, יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב ולשרטט – כמה שניתן – את הגינה המושלמת לא רק בעינינו אלא בעיניהם של בעלי מקצוע ותיקים בתחום אדריכלות נוף ובתחום העץ בכלל. בואו נבדוק.

לפני הכול – תכנון

אם אתם חושבים שגינה מושלמת ומעוצבת עוברת דרך ריהוט יוקרתי – הרינו להודיע לכם שאתם טועים.
סוד הקסם בקבלת הגינה המושלמת עובר דרך תכנון נכון, יש לומר אפילו מדויק ובעל חשיבה מעמיקה.
אז כיצד, למעשה, התכנון מתבצע? תכנון השטח יתבצע כשלב א’ בתהליך והוא יאפשר מיזוג מושלם בין הבית לבין החצר.

רבים לא חושבים על כך מספיק אך כשאנו מבצעים תכנון לגינה ועל אחת כמה וכמה כאשר מגיעים לשלב של רכישת הפריטים – הרי שעניין הפונקציונאליות הוא הנושא שהכי חשוב לשים עליו דגש.
כיצד הדבר יבוא לידי ביטוי? אז נכון, אנו נרצה לנצל את שטח הגינה, ליהנות מיופייה והצל שזו מציעה אך עם זאת נרצה לנצל את השטח בהתאם לחלונות הפונים אל הגינה. כעת נסביר.

אם למשל יש לנו חלונות מהמטבח הפונים אל עבר החצר – פחות נרצה להציב ריהוט אלא דווקא יותר להעניק לעצמנו את האפשרות ליהנות מנוף פסטורלי ובמקומות שפחות נראים לעין מהבית – נציב את הרהיטים.
בעת התכנון נתייחס ונשקיע מחשבה, בין היתר, אל האלמנטים הבאים: מבנה השטח עצמו, כמה זמן יש לנו לתחזק את הגינה, היכן אנו מתגוררים, מהו הסטייל העיצובי האישי שלנו ומהו הסגנון העיצובי של הבית וכמובן הנקודה המכרעת – התקציב.

תקציב

בואו נתחיל דווקא עם הנקודה האחרונה כי זו הנקודה המכרעת.
אם אתם בעלי תקציב נמוך – תתפלאו כמה אתם יכולים להשיג גם עם תקציב מצומצם אך על מנת שתכנון ובניית הגינה תהיה קלה ונוחה, רצוי שתבחרו לפי הכל תקציב כך תוכלו לדעת מהם הגבולות שלכם וכך הרכישות יהיו יותר פשוטות ובעיקר – ממוקדות.

היכן אתם מתגוררים?

מדוע זו נקודה שיש להתייחס ולהתחשב בה? הסיבה לכך פשוטה: אם אתם מתגוררים באזור הדרום הידוע ביושב שלו ובמזג האוויר החם הרי שפחות תרצו לשתול צמחים הזקוקים להשקיה מרובה ותצטרכו לבחור בצמחייה המתאימה את האזור בו אתם מתגוררים.

כמו כן, תמיד ניתן כן לקחת את האפשרות של צמחייה שפחות נוטים להשתמש בה באזור הגיאוגרפי שאתם גרים בו ולתגבר את התחזוקה באמצעות טפטפות (או ההיפך), לבנות אזור מוצל שיתאים לצמחייה לגדול ולהתפתח וכן הלאה.

סגנון עיצובי

חשוב שתתאימו את הסגנון העיצובי של הגינה לסגנון העיצובי של הבית – כלומר אם אתם אוהבים סגנון מודרני הרי שימומלץ להמשיך בקו הנ”ל עם נגיעות של סגנון נוסף וזאת בכדי שיהיה זרימה ושילבו נכון של שני הסגנונות.
ניתן למצוא מבחר עצום של אפשרויות – ריהוט חוץ בסגנון מודרני, בסגנון כפרי, סגנון משולב וכדומה.

כמה זמן יש ברשותכם?

שאלה זו איננה לטווח הקצר – אלא לטווח הארוך.

ניתן לפתור את עניין ההשקיה באמצעות טפטפות או השקיית דו שבועית, אך במידה ויש ברשותכם גינה – הרי שאתם בוודאי יודעים את כמות ההשקיה שזו מצריכה (הן מבחינה כמותית והן מבחינה כלכלית) , טיפוח, גינון וכדומה.
אחד מהפתרונות הטובים ביותר היא אפשרות של דשא סינטטי – כך ניתן ליהנות ממראה תמידי של דשא מעוצב ומטופח אך מבלי שצריך לדאוג להשקות אותו, לגזום וכן הלאה.

ריהוט

כאמור, ריהוט הוא אחד מהגרומים העיקריים והמשפיעים שיגרמו לכם ליהנות מהגינה שלכם ולכן חשוב לא רק לחשוב על העיצוב של הפריט אלא גם על הערך הפונקציונאלי שהוא מקנה.
כלומר – רהיט יפה ומעוצב הוא דבר חשוב אך אם אתם לא נהנים לשבת עליו, הרי שמיותר לקנות אותו וחבל על הכסף.

מה חשוב לבדוק? שהמוצר שלכם אכן מתאים לסטנדרטיים העיצובים שלכם אך יותר מכך – שהוא באמת ממלא את הפונקציונליות שלו – נוחות, אחסון (למשל: מחסני עץ), שולחן קפה בגובה ובאורך נכון, בתי עץ לילדים שיהיו בגובה מתאים וכיוצא מכך.
מומלץ תמיד לערוך השוואות מחירים וסקר שוק ולא רק בפן הכלכלי של העניין, אלא גם ובעיקר בשל המבחר שתחשפו אליו, הרעיונות שתוכלו לקבל כך, שבסופו של דבר, תוכלו ליהנות מריהוט בעל מבחר רב, ריהוט שישמש אתכם לאורך זמן וכן, כך גם תוכלו – על הדרך – לחסוך לעצמכם כסף.

5/5

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן