פרגולות עץ וסוככים דומים מאוד בפונקציונליות שלהם, שניהם יחד נועדו להעניק לכם הגנה מפני השמש (הצללה), או לחילופין, הגנה מפני גשמים. שניהם יחד נועדו להעניק פונקציות עיצוב מושלמת בחצרות וגינות הבתים, ושניהם יחד עשויים לעיתים מאותם חומרים, אז מהו ההבדל האמיתי בין סוככים לפרגולות? התשובות ממתינות לכם בכתבה הבאה.

פרגולת עץ איכותית בכניסה לגינה פרטית

פרגולות –מאפיינים ותכונות

פרגולות הם למעשה מוצרי הצללה המותקנות כיחידה עצמאית בשטח החצר או הגינה, והיא יכולה להיות מוקמת ממגוון חומרים שונים, לרבות, פרגולות עץ, פרגולות אלומיניום ועוד. בחלק מהמקרים, הפרגולה מורכבת מארבע קורות תומכות כאשר מעליהן מותקן גג קירוי (שגם הוא יכול להיות מיוצר מחומרים שונים-רעפים, עץ במבוק, קורות עץ, זכוכית ועוד), ובחלק מהמקרים, הפרגולה מורכבת בשתי קורות תומכות, וזאת במידה והיא מוקמת בצמוד למבנה המשמש כמעין שתי קורות תומכות אחוריות. פרגולה היא ברוב המקרים מקובעת למקומה ואיננה מאפשרת תזוזה או ניידות, ולכן השימוש הנפוץ בה הוא באמצעות חומר גלם חזק ומאסיבי המספק יכולת שימור של המבנה לאורך זמן.

סוככים- מאפיינים ותכונות

הסוככים הם למעשה יחידות הצללה המותקנות ברוב המקרים צמוד למבנה. הסוכך מתאפיין מחומרי גלם מתכתיים הכוללים בין היתר פרופילי ברזל ואלומיניום, כאשר צורת הקירוי מתבצעת מחומרי גלם העשויים מבד ברנזט, ניילונים חזקים ועמידים או חומרים אחרים הכוללים רשתות עץ במבוק וכדומה. ברוב המקרים, הסוככים הנפוצים הינם סוככים המקובעים למבנה או לפני הקרקע, אך בחלק מהמקרים ניתן לייצר סוכך נייד המאפשר שינוע על גבי מערכת גלגלים לכל פינה בחלקי החצר על פי הצורך. בנוסף, גם את הסוככים המקובעים לאדמה או למבנה ניתן לפתוח או לסגור בהתאם לצורך באמצעות מנגנון הפעלה של קירוי הסוכך.

התרשמו ממבחר פרגולות של כמיסה

פרגולה ענקית עם רגלי עץ בגינה של בית פרטי

ההבדל העיצובי

בשני המקרים, הן בהעמדת פרגולות עץ והן בהתקנת סוככים, ניתן להגיע לרמות גימור ודקורציה מרשימות. ההבדל העיקרי ביניהם בתחום העיצוב הוא שגם סוכך מרשים ביופיו לא יוכל להתחרות עם העוצמה העיצובית של פרגולת עץ או אלומיניום המעניקה תחושה חמימה יותר ויוקרתית הרבה יותר.

ההבדל במחיר

הבדל עיקרי בין פרגולות לסוככים נמצא בכל הקשור לעלויות ההקמה. פרגולות עץ לצורך העניין כוללות גם את עלויות ההקמה הממושכות וגם את רכישת סוגי העץ היקרים, בעוד, סוככים עשויים ברוב המקרים מאלומיניום הנחשב לחומר גלם זול יחסית לעץ, וגם התקנתו של הסוכך הינה פעולה פשוטה יותר מבחינה מקצועית, ולכן העלות הכוללת של התקנת סוכך תמיד תהיה זולה יותר מהעמדת פרגולה בחצר הבית.

ההבדל שנמצא בגודל

סוככים יכולים להוות פתרון אידיאלי עבור צרכי הצללה למקומות קטנים יחסית, בעוד פרגולות עץ או פרגולות מחומרי גלם אחרים יכולים להיות בנויים ומוקמים על משטחים גדולים המגיעים עד עשרות מטרים.

ההבדל התחזוקתי

סוככים הם ברוב המקרים פרופילי אלומיניום או ברזל המקורים בחומר גלם העשוי מבד ברזנט. קירוי זה נדרש לעמוד בתנאי מזג אוויר משתנים לאורך ימות השנה, וברוב המקרים דורש החלפה קבועה אחת למספר שנים. הקמת פרגולה לעומת זאת, יכולה להתמודד בכבוד רב עם תנאי מזג אוויר משתנים וקיצוניים לאורך ימות השנה, ועמידות הפרגולה (כמובן עם תחזוקה תקופתית ראויה) יכולה להימשך לאורך שנים ולהגיע גם לרמה של 15 ואף 20 שנה ללא צורך בהחלפת קורות העץ.

תחזוקה של פרגולות עץ דורשת מכם להתאים את חומרי הניוקי, השימון והצביעה באופן כזה שיתאים לסוג העץ ממנו מורכב הפרגולה. טיפול תחזוקתי בפרגולות עץ דורש מכם ניקיון יסודי מעת לעת (בהתאם לצורך) ובטיפול יסודי אחת לשנה, הכולל בין היתר: שיוף עדין של קורות העץ באמצעות נייר שיוף, צביעת הקורות באמצעות צבעי שמן או צבעים שקופים אחת לשנה וכדומה.

לסיכום, הן התקנת סוככים והן העמדת פרגולה בחצר ביתכם יעניקו לכם פונקציה עיצובית ופרקטית לצרכי מיגון והצללה. בעת קבלת ההחלטה בין הסוככים לבין הפרגולות, מומלץ לבחון פרמטרים שונים הכוללים בין היתר: היקף השטח המיועד, התקציב העומד לרשותכם ומעל הכול, טעמכם האישי.

בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם בעלי מקצוע שונים בענפי הסוככים והפרגולות, ולקבל מהם רעיונות פרקטיים לעיצוב החצר שלכם, בין אם באמצעות סוכך ובין אם באמצעות הקמת פרגולה. הייעוץ המקצועי אמור להעניק לכם תשובה ברורה והחלטית במידה ואתם מתלבטים בין השניים.

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן