בניית פרגולה, היא פתרון אידיאלי ומעולה עבור השמש החזקה שקיימת בארצנו, והיא גם בהחלט פתרון מעולה להצללה היום בשוק הישראלי. פרגולות יכולות להגיע במגוון של עיצובים יפים ומיוחדים בגדלים ובצורות שונות. כמו כן, גם בגוונים שונים, ועוד ניתן לעצב פרגולה כיד הדמיון שתתאים לכל אחד לפי הסגנון שהגינה שלו מעוצבת.

 

יש פרגולות מעץ שעוצבות בסגנון כפרי וחם הן מגיעות בדקורציות ועיצוב מרשים, ניתן גם למצוא פרגולות מאלומיניום שגם הן נחשבות לפרגולות מאוד יפות ומרשימות לא פחות.

 

פרגולות לא רק משמשות להצללה יש להן תפקיד נוסף שהוא לתחום מיקום, כמו בבתי קפה או במסעדות, פרגולות יוצרות מתחם ספציפי שניתן לעצב אתו מקומות אינטימיים. גם בבניינים משותפים היום מעצבים פרגולות והן נחשבות לפתרון אידאלי להצללה של גן משחקים ועוד.

הדברה לפרגולות

מזיקים שמגיעים לפרגולות, דקים ומחסנים

יחד עם כל הפרקטיות ועם כל היופי שיש בפרגולה, במרפסת או בגינה או בכל מקום שבוחרים להציב אותה, היא עדיין זקוקה לתחזוקה. לעיתים פרגולות עשויות לסבול ממזיקים שיכולים לגרום נזק רב בעיקר לפרגולות עץ, שעומדות בגינה. אך גם לזה יש פתרון, על ידי ריסוס של מדביר מקצועי ניתן למגר את תופעת המזיקים הללו.

 

חשוב שכל חומרי הדברה בהם עושים שימוש יהיו מותאמים באופן מוקפד למזיקים שהתגלו על הפרגולה או בסמוך לבית והחלו לכרסם בעץ להזיק לו, הן יכולות בקלות להמשיך גם לכיוון המחסן והדק שלכם. לרוב מדובר בטרמיטים, שהן תולעים שכל מזונן הוא עץ והן מתפשטות בקצב מסחרר לכל רהיט או אביזר שעשוי עץ.

גדרות עץ בהתאמה לדק באיכות גבוהה

כיצד המזיקים מזיקים לריהוט העץ בחצר?

מלבד הטרמיטים ישנן עוד אורגניזמים שיכולים לכרסם ולאכול את העץ ולהרוס אותו, כגון: פטריות, חיידקים למיניהם, נמלים ושאר מכרסמים, אלו מזיקים שמאוד אוהבים את חומר העץ וכל רצונם הוא לנגוס בו ולפורר אותו. הפטריות הן לרוב בגודל קטן והן צורכות מהעץ את כל החומרים האורגניים ועל ידי זה הן יכולות לגרום לעץ להגיע למצב של ריקבון.

 

לעומת זאת, הטרמיטים וחרקים נוספים הם טפילים, שמגיעים כדי להתארח בעץ ולהשתמש בו על מנת לגור בו, לגדול ולהתעצם. הם יכולים לגרום נזק לפרגולות ולכל ריהוט מעץ – לאכול אותו לפורר אותו וליצור בו חורים רבים.

 

ההשקעה היקרה שהשקעתם בפרגולה או בדק יכולה להגיע לטמיון ברגע שהמכרסמים הללו מתרבים ולא פוסקים מלנגוס בעץ, אין ספק שזה מצב מאוד מתסכל שיכול לאבד שליטה ברגע שלא מטפלים בו כראוי. הוא יכול לגרום לפגמים בטיחותיים וליצור חורים בעצים כמו כן גם למצבים אסתטיים שיכולים מאוד לתסכל.

הדברת מזיקים בריהוט גן מעץ

אז איך ממגרים את תופעת המזיקים בפרגולות, מחסנים ודקים?

חשוב מאוד לרכוש עצים שהם מסוג מיוחד ושהם מונעים את כניסתם של כל המזיקים האלו, מה שאומר שהעצים יהיו מרוחים בחומר מיוחד שמונע ומרחיק את כל המזיקים הללו. חשוב לדעת שהחומר הזה יעיל אך ורק לתקופה מסוימת וכדאי למצוא עוד פתרונות שמרחיקים את המזיקים לצמיתות.

 

זאת ניתן לעשות על ידי מדבירים וחומרי הדברה שונים שמונעים את הכניסה של מזיקים הללו לעץ ומרחיקים אותם לתמיד. אז במידה וגיליתם את המזיקים הללו על הפרגולה או באזור הדק או על המחסן שלכם מומלץ להיעזר בחברת הדברה מקצועית שמתמחה בריסוס נגד מזיקים מסוג זה, היא תוכל לרסס באמצעות חומרים מיוחדים ולהרחיק את כל המזיקים מהגינה שלכם לצמיתות.

 

המאמר נכתב באדיבות: ביו באג – הדברה מקצועית לכל סוגי המזיקים

4.6/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן