הוא חרק קטן וחיוור החי במעמקי האדמה במושבות של כ 2 מיליון פריטים. הוא נראה כמו נמלה ומפחד מאור השמש. הוא הסיוט הכי גדול שלכם הוא הטרמיט.

פרגולה וריהוט גן מעץ טבעי

 רהיטי עץ נגועים בטרמיטים אולי לא ייראו כך במבט ראשון, אך בבדיקה מעמיקה נגלה כי כל העץ חלול מבפנים, והרהיט עלול להתפורר ולקרוס בסופו של דבר. אז לפני שתגלו שהשולחן שקיבלתם במתנה מסבתא או השידה המעוצבת שרכשתם ביריד, נגוע במזיק הקשה ביותר להדברה כדאי שתקדימו תרופה למכה ותדאגו לריסוס נגד הטרמיטים בזמן.

כיצד תזהו שהטרמיטים הגיע לרהיטי העץ שלכם?

את הטרמיטים מאוד קשה לזהות וזאת מכיוון שהם יוצאים בעיקר בחשכה ואולם עדיין אפשר לזהות את הפגיעה שלהם כששמים לב להופעה של מצבורי חול קטנים סמוך למשקופים בבית או בפינות החדרים. כדאי לדקור בעזרת חפץ חד את החיבור של המשקוף לדלת, אם הגיעו הטרמיטים לבית שלכם הוא יחדור בקלילות ויוכיח כי המשקוף אכול מבפנים.

אין תרופות סבתא

נגד טרמיטים אין שום טיפול באמת אפקטיבי מלבד הדברה. הדברת טרמיטים לטווח ארוך אינה מבוססת על תכשירים ביתיים המוצעים בסופרים, אלא על קידוח בכל רחבי הבית בתוך המרצפות. נשמע לכם מורכב ומסובך? זה בהחלט כך. בניגוד לטיפולי הדברה של מזיקים אחרים, הדברת טרמיטים נחשבת למורכבת, מסיבה פשוטה: הקן של הטרמיטים, נמצא עמוק בבטן אדמה וכמעט ובלתי אפשרי לאתרו.

בכדי להצליח בתהליך ההדברה יש ליצור מעטפת רעל בתוך הבית (כאמור, מתחת למרצפות) ומחוצה לו, מעטפת שתמנע מהטרמיטים להגיע אל תוך הבית, ולצאת מתוך הבית החוצה. טרמיטים שכבר נמצאים בתוך הבית ימותו לאט לאט, גם אם הם לא יאכלו את הרעל באופן ישיר וזאת משום שאפשרות היציאה מהבית בלתי אפשרית בפניהם והם לא יכולים להתקיים זמן רב ללא פרומונים- חומרים כימיים ייחודיים שנמצאים במושבה שלהם בבטן האדמה והם מקבלים באופן ישיר מהמלכה.

ריסוס נגד טרמיטים

אחת משיטות ההדברה השונות נגד “המכה האחת עשר” היא ריסוס נגד טרמיטים. ולא, לא מדובר בתכשירי “הזבנג וגמרנו” שתוכלו למצוא במרכולים, תכשירים הניתן לרכוש בכל חנות חומרי בניין או רשת שיווק, מה שנחשב כשיטת הדברה עצמאית. ריסוס כזה יחסל את הטרמיטים באופן מיידי ויבצע את תפקידו, אולם עדיין כדאי להכיר את החיסרון המרכזי שלו, הקשור לעובדה שהמענה שהוא נותן הוא לטווח קצר ביותר.

טרמיטים חיים במושבות גדולות של מילוני טרמיטים ועל כן, חיסול של מאות טרמיטים ברגע אחד באמצעות תכשיר ריסוס רעיל לא יהווה פתרון מוחלט לבעיה, שהרי יתר חבריהם למושבה עד מהרה ימצאו גם הם דרכם אל הבית, וימשיכו לפגוע בו. המלצה הגורפת במקרה של המצאות טרמיטים היא להשתמש בשירותיה של חברת הדברה מקצועית שטיפולי ההדברה שלה נגד טרמיטים תעניק ליושבי הבית שקט מהטרמיטים לעוד שנים רבות. ריסוס נגד טרמיטים שירחיק את המזיק אחת ולתמיד.

לאחר הטיפול בבית הנגוע חשוב להקפיד לאוורר אזורים עם סדקים ותעלות מתחת לבית ובקירות. ולא לחסום את הסדקים בשום אופן וזאת משום שהאזור הלח והטחוב רק יקסום לטרמיטים.

Rate this post

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן