רצפות הדק הפכו להיות אחד הטרנדים המרכזיים של העשור האחרון. מה הטיפים הכי חשובים שאתה יכול לתת למי שמבקש לבנות רצפת דק בביתו?

“לכל דק יש את היתרונות שלו. הכי חשוב שהיתרונות המסוימים יתאימו לצרכים שלנו. הייתי מציע בשלב ראשון לעשות אפיון צרכים, כלומר לדמיין מה יקרה בשטח הדק לאחר שהוא יהיה בנוי. ואם יש דברים נוספים שחשובים לי – מבחינה עיצובית או בחינה אחרת. את כל אלו אני ממליץ לרשום על דף. זה מסייע רבות בהתאמה נכונה של הדק. אם הדק מיועד לאזור בו יש תנועה רבה של אנשים, נבחר בדקים קשים ועמידים, טבעיים או סינטטיים. אם הדק הוא לצורך בילוי משפחתי, שהולכים עליו לפרקים יחפים, עדיף לבחור סוג דק שמתחמם פחות מדקים אחרים, למעט מקרה שבו הדק רוב הזמן בצל, ואז לנתון זה יש פחות משקל. ככל שנדע לברר את הצרכים שלנו, כך הדק יישרת אותנו טוב יותר ואנחנו נהנה יותר מהשימוש בו”.

דק עץ קמרו בטיילת ציבורית


דקים לבית – עצים, תכנון וסגנונות

 


לרצפת הדק ווריאציות שונות. מאילו עצים הכי מומלץ לתכנן רצפת דק? אילו עצים נחשבים לפרקטיים ביותר?

“היום השוק מציע מגוון של דקים איכותיים ביותר, בעלי עמידות לזמן רב מאוד. עצים רכים יותר, הם בעלי עלות נמוכה יותר. אם אני מצפה לעבור דירה בשנים הקרובות, ייתכן שאבחר בדק מעץ רך יותר שנותן מענה

טוב למספר שנים. במידה ואני מתכנן את בית חלומותיי, שווה להשקיע בדק איכותי יותר. נקודה שלעיתים מוזנחת, אך חשובה וקריטית ביותר הם המוצרים הנלווים לדק, כגון תשתית וברגים. לפעמים נוטים לחסוך במוצרים אלו, מה שיכול לייצר הבדל מהותי במראה הדק בעוד מספר שנים. כאשר מתעוררת בעיה, נוטים בדרך כלל להאשים את העץ ממנו עשוי הדק, מבלי להבין שלאיכות התשתית והברגים יש חלק חשוב מאוד בעמידות של המוצר הסופי. כמו שהשמן ברכב הוא שולי, אך שימוש בשמן זול יגרור תפקוד לקוי של הרכב כולו, כך חיסכון בתשתית וברגים יגרור תוצאה דומה. ולחילופין בהשקעה נכונה יהנה המשתמש מדק איכותי הרבה יותר אם יעניק לכך את תשומת הלב הראויה. ההפרש בהשקעה אינו גדול והוא בהחלט שווה”.

להתרשמות מפרויקטים של בניית דקים

דקים לבית – תחזוקה

כיצד מתחזקים רצפת דק? האם חוץ מהתחזוקה השוטפת יש טיפול שנתי שמומלץ לעשות לרצפה כדי להחיות אותה ולהעניק לה מראה מחודש?

“בדרך כלל תחזוקת הדק דורשת שימון אחת לשנה, או חצי שנה בדקים הטבעיים. בעניין הזה חשוב לקבל טיפ תחזוקה אפקטיבי – ככל שנתחזק את הדק מראש, ככה נהנה ממנו יותר ולא נצטרך להשקיע רבות בחידושו. הדק הטבעי צריך להיות מוזן בשמן. השמש מכלה את צוברי השמן בדק, ואז הוא סופח נוזלים ולכלוכים ביתר קלות והופך חשוף יותר לפגעי

הסביבה. ככל שהדק איכותי יותר, הוא יהיה סלחני יותר אם לא השקענו וטיפלנו בו. דק שנראה טוב, דורש ניקוי בסיסי ושימון. דק שסובל מלכלוך מצטבר ידרוש ניקוי בחומרים מתאימים, ובמקרים קיצוניים אף ליטוש”.

דק אורן בשילוב גדר

 

התקנת רצפות הדק חשובה לפחות כמו בחירת החומר. איך מוודאים שההתקנה מתבצעת כהלכה? למה הכי חשוב לשים לב?

“בתשובות הקודמות התייחסתי לנושא חשיבות התשתית והברגים. מעבר לכך, באופן כללי ניתן לראות טיפים באינטרנט, או לראות איך קבלן ביצע אצל השכנים, אבל האמת היא שבעל מקצוע אמיתי יודע דברים שלא ניתן לראות בסרטוני הדרכה אינטרנטיים. בעל מקצוע איכותי יתאים את הדק הספציפי רק אחרי שבחן את סביבת הדק. הוא יבנה אותו בצורה שמתאימה ונכונה לשטח המסוים. חשוב לבחור בבעל מקצוע טוב, עם המלצות. וחשוב שההמלצות יכללו גם דקים שבוצעו בטווח שמעל לשנה. באתר האינטרנט שלנו, יש הוראות התקנה בסיסיות לסוגי הדקים השונים. אך שוב, יש נקודות שלפעמים דורשות התייחסות מקצועית יותר, כגון פתחי אוורור וניקוזים”.

כמו בתחומים רבים נוספים, גם תחום רצפות הדק הוא תחום המושפע מטרנדים. מה הטרנד החם ביותר שמאפיין כיום את רצפות הדק?

“אחד הטרנדים החזקים היום הוא דק הבמבוק. דק חזק ועמיד מאוד, ניתן להתקנה נסתרת ללא ברגים, מגיע בגוון כהה שמתבהר עם הזמן. מוצר שמקביל ואף עולה בחלק מתכונותיו על דק האיפא האיכותי. דק הבמבוק נותן בנוסף גם מענה אקולוגי המצטרף למגמה הירוקה ולמודעות העולמית לחיים בסביבה ירוקה יותר”.

 

למאמרים רלוונטיים מעניינים נוספים:

חידוש דקים – כל מה שחשוב שתדעו ויותר

דק לגינה – סוגים ומחירים

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן