סוף מעשה במחשבה תחילה . . . ובמיוחד בתחום פרגולות עץ.
תכנון נכון של פרגולה עץ, יוסיף לניצול מיטבי של הגינה.
פרגולות עץ משמשות להגנה מפני הגשם והשמש, אך פרגולות עץ יכולות לשמש כתוספת מהותית לעיצוב הגינה.

ייעוץ לסוגי עצים של פרגולות ודקים

אז ברו כי פרגולה עץ היא פריט ריהוט עיצובי שיוסיף הרבה למראה הגינה שלכם, ויעניק לכם פינה מוצלת ויפה לבלות בה עם המשפחה ולארח חברים. ראיתם פרגולות עץ רבות, והחלטת שגם לך מגיעה פרגולה עץ כזו אצלך בגינה.

פרגולה מעוצבת מעץ איכותי בכניסה לבית מעץ

כמו כל תוספת משמעותית לבית, גם הקמת פרגולה עץ יש לתכנן מראש, וזאת כדי להקל את מלאכת הבנייה וההרכבה,  ולמקסם את היתרונות אותן נקבל מהפרגולה שבנינו. פרגולות עץ שתוכננו נכון , משמשות את הבית בצורה טובה יותר.

שיקולים עיקריים לתכנון פרגולה :

למה מיועדת פרגולה – האם תשבו מתחתיה בעיקר בימי הקיץ, או שהיא מיועדת להגן עליכם לא רק מהשמש אלא גם מהגשם? האם תתלו ממנה עציצים או שתניחו תחתיה צמחייה – ואם כן, האם מדובר בצמחים שזקוקים לחשיפה מסוימת לשמש או לצל מוחלט? שאלות אלו ועוד יקבעו את סוג העץ שתבחרו לבניית הפרגולה.

מה יהיה גודל פרגולה – מעבר לשיקולי כסף, שהרי ככל שהפרגולה תהיה גדולה יותר כך יידרשו יותר חומרים לבנייתה, צריך להביא בחשבון שפרגולה גדולה זקוקה לתמיכה רבה יותר. עליכם להתאים את גודל הפרגולה לגודל השטח שבו תיבנה. עם זאת, הפרגולה לא אמורה להשתלט על כל שטח הגינה שלכם. בצעו מדידות של האזור המיועד לפרגולה מבעוד מועד.

חומרי גלם ועיצוב – שתי האפשרויות העיקריות העומדות בפניכם הן פרגולה מעץ אורן או פרגולה מעץ גושני רב שכבתי. לכל אחד מהחומרים תכונות שונות, ועליכם לבחור את האפשרות המיטבית לגינה שלכם.

פרגולה מעץ אורן

פרגולה עשוי עץ אורן היא פרגולה שתוסיף הרבה למראה הגינה, ויחד עם זאת לא תשתלט על הנוף ולא תהפוך לאובייקט המרכזי בו. עדינותו של עץ האורן, יחסית לחומרי הגלם האחרים, תתרום למראה הרומנטי של פרגולה, ותשלב אותו באופן מושלם בגינה הביתית שלכם.

האורן הוא עץ נוח לעיבוד, ואם תבחרו להשתמש בו תוכלו לבנות את הפרגולה שלכם בעצמכם ללא בעיות מיוחדות. תמריץ נוסף לבחירה בעץ אורן הוא מחירו הנוח יחסית.

פרגולה מעץ אורן תתאפיין במראה טבעי, המתקבל הודות ל”עיניים” שבלוחות האורן.

עץ האורן נחשב לעץ רך, יחד עם זאת בתכנון פרגולה נכון, ניתן לתלות על הפרגולה עציצים ותוספות דומות כדי להעשיר את מראה הפרגולה בלא לפגוע בחוזקה של הפרגולה.

למידע נוסף על פרגולות מעץ אורן

פרגולה מעץ גושני

פרגולת עץ גושני (מוכרת גם בשם פרגולה גושנית) תהפוך את הגינה שלכם למקום הבולט ביותר בבית, וזאת משום שהיא בעלת נוכחות שקשה להתעלם ממנה, מדובר באלמנט עיצובי מרשים שמשנה לחלוטין את מראה הגינה.

למידע נוסף על פרגולות מעץ גושני


למרות עוביים לא כל העצים הגושניים חזקים מספיק לשאת משאות ומשקלים כבדים. גם הסדקים המעטרים אותם ומוסיפים להם חן ואופי עלולים לפגום בכוחם לשאת משאות ומשקלים. לכן, אם אתם מתכננים לתלות מהפרגולה שלהם דברים כבדים במיוחד כמו נדנדות וערסלים, בקשו מהמומחים במחסן העצים לעזור לכם לבחור בלוחות חזקים, כדי שתוכלו להעמיס משקל על הפרגולה שלכם. כדאי לכם להתייעץ עם המומחים במחסן העצים באשר לאפשרות לשלב חומרים נוספים, כגון מתכות, במבנה הפרגולה כדי לחזק אותה וכדי להוסיף ייחוד למראה שלה. עבודה עם עצים גושניים פותחת בפניכם את האפשרות הזו. אפשרות נוספת היא לשלב בפרגולה קורה עשויה עץ רב שכבתי. כך, לדוגמה, אפשר להזמין קורה מרכזית עשויה עץ רב שכבתי (קורות המשנה תהיינה מעץ גושני). כל אלו עניינים שצריך לתת עליהם את הדעת בשלב תכנון פרגולה, ומומלץ להיוועץ במומחים כדי לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

העץ הגושני הנפוץ ביותר במחסני העצים בישראל מכונה עץ גושני לבן. מקורו בעץ ממשפחת המחטניים (דומה מאוד לעץ האשוח) והוא מיובא לארץ מאירופה. עצים גשוניים אחרים שניתן למצוא בארץ הם עץ דאגלס פייר (סימן ההיכר שלו הוא צבעו האדמדם) ועץ אלון גושני.

בניית פרגולה מעץ גושני מצריכה הזמנת בעל מקצוע מיומן. בשנים האחרונות הפכו הפרגולות העשויות עצים גושניים לפופולאריות יותר בארץ, ולכן לא תתקשו למצוא בעל מקצוע שיש לו ניסיון בבנייתן ובהרכבתן.

לשיפור מראה הקורות והדגשת המאפיינים העציים שלהן, ניתן לשייפן במברשת ברזל גסה בטרם צובעים אותן. השיוף יבליט עוד יותר את המראה טבעי של הקורות.

המוצרים הנדרשים לבניית פרגולות, מלבד לוחות העץ, הם: יסודות בטון עבור עמודי הפרגולה כאשר היא על אדמה, לעתים יהיה צורך באלמנטים מברזל שאליהם יחוברו עמודי הפרגולה – כדאי להתייעץ עם מומחה בעניין זה, שכן הוא אינו הכרחי תמיד – הקורות המהוות את שלד הפרגולה וקירוי הפרגולה. חומרים שונים יכולים לשמש לקירוי הפרגולה, וזאת בהתאם לייעודה: רעפים עשויים חומרים שונים (חרס, מתכת או פלסטיק) לפרגולה שנועדה לסוכך עליכם מפני הגשם באופן מוחלט; קורות עץ דקות לפרגולה שנועדה להצללה, ושאינה אמורה להיות אטומה לחלוטין.

5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן