בשעה טובה ומוצלחת גם אתם החלטתם להקים פרגולה מהודרת ופונקציונאלית בחצר ביתכם. המדריך הבא יסייע גם לכם להתאים ולבחור את הפרגולה האידיאלית לצרכים ולטעמכם האישי.

לתכנים נוספים שלנו:

פרגולה ענקית עם רגלי עץ בגינה של בית פרטי

סוגי פרגולות שונים – מאפיינים ותכונות

היצע הפרגולות העומד לרשותכם כיום הינו נרחב ומגוון, והוא כולל בין היתר: פרגולות עץ, פרגולות העשויות מאלומיניום, פרגולות ברזל, פרגולות משילוב חומרי גלם שונים, פרגולות חשמליות ועוד. ההיצע הנרחב מאפשר לכם להתאים את הפרגולה המועדפת עליכם, ולהתאים את סגנון עיצובה לטעמכם האישי.

הפרגולה היא למעשה יחידת הצללה המותקנת כיחידה עצמאית בשטח החצר או הגינה, והיא יכולה להיות מוקמת ממגוון חומרים שונים, לרבות, פרגולות עץ, פרגולות אלומיניום ועוד. בחלק מהמקרים, הפרגולה מורכבת מארבע קורות תומכות כאשר מעליהן מותקן גג קירוי (שגם הוא יכול להיות מיוצר מחומרים שונים-רעפים, עץ במבוק, קורות עץ, זכוכית ועוד), ובחלק מהמקרים, הפרגולה מורכבת בשתי קורות תומכות, וזאת במידה והיא מוקמת בצמוד למבנה המשמש כמעין שתי קורות תומכות אחוריות. פרגולה היא ברוב המקרים מקובעת למקומה ואיננה מאפשרת תזוזה או ניידות, ולכן השימוש הנפוץ בה הוא באמצעות חומר גלם חזק ומאסיבי המספק יכולת שימור של המבנה לאורך זמן.

פרגולה מעוצבת מעץ איכותי בכניסה לבית מעץ

פרגולות עץ

פרגולות עץ מחייבות אתכם לבצע תכנון מדויק של שטח הפרגולה והתייחסות נקודתית לתנאי השטח הנוכחיים והעתידיים כאחד. היצע סוגי העץ העומד לרשותכם כיום, הינו רחב ומגוון, והוא חייב להיות מותאם לאופי הפרגולה אותה אתם מתכננים לבנות, וכמובן למסגרת התקציב העומדת לרשותכם. בכל מקרה, העץ הנבחר חייב לעבור הליכי חיטוי המגנים עליו מפני מזיקי עץ שונים וריקבון.

בחירת סוגי העץ השונים משפיעים באופן ישיר לא רק על ייעוד הפרגולה, אלא גם על מראה הפרגולה הבא לידי ביטוי באופן חיתוך העץ ובעובי העץ. בחירת עץ גושני תאפשר לכם ליהנות מפרגולה בעלת מראה מאסיבי יותר וכתוצאה מכך הפרגולה בולטת יותר בשטח המיועד להקמתה. לעומת זאת, בחירה בעץ פיני רגיל תאפשר לכם ליהנות מפרגולה שאיננה בולטת באופן מיוחד על פני השטח. בחרו את סוג העץ על פי הצרכים והטעם האישי שלכם.

פרגולות אלומיניום

פרגולות אלומיניום מאפשרות לכם ליהנות מפתרון הצללה אידיאלי שאינו מצריך אתכם לתחזוקה שוטפת (בניגוד לפרגולות העץ הזקוקות לטיפול תקופתי). חומר האלומיניום עמיד בפני גשמים, רוחות, חום ואבק, והוא נחשב לחומר עמיד הנשמר באיכות גבוהה לאורך זמן. כיום, תוכלו למצוא פרגולות אלומיניום המאפשרות לכם לשלוט בצורה מקסימאלית בצרכי ההצלה, כניסת אור השמש וכדומה. כמו כן, תוכלו לבחור בפרגולות חשמליות (המיוצרות מאלומיניום), בעלות מנגנון ייחודי לשליטה מלאה באופן פתיחת רווחי הקירוי.

פרגולות ברזל

פרגולות ברזל בדומה לפרגולות אלומיניום (ובניגוד לפרגולות עץ), אינן דורשות מכם תחזוקה שוטפת בשל עמידתו הגבוהה של החומר. פרגולות העשויות ברזל אומנם אינן נחשבות לסוגי הפרגולה הנפוצים, אך בעזרת שילוב חומרים שונים כגון זכוכית ועיטורי פלסטיק שונים, יכולה פרגולת הברזל להוות אלמנט עיצובי מרשים, יוקרתי ומהודר בחצר הבית.

פרמטרים מקצועיים בדרך להקמת הפרגולה

עם החלטתם על הקמת פרגולה בחצר ביתכם, מומלץ להתייחס לנקודות הבאות:

  1. היקף השטח המיועד לצרכי הקמת הפרגולה ותנאי השטח
  2. אישורי בנייה ואישורים הנדסיים
  3. עלויות חומרי הגלם
  4. עלויות היקף העבודה על ידי בעלי מקצוע
  5. צרכי העיצוב וצרכי השימוש האישיים שלכם בפרגולה

מומלץ להיוועץ עם מספר בעלי מקצוע בטרם קבלת ההחלטה בנוגע לאופייה של הפרגולה. כמו כן, הקפידו לבצע השוואת מחירים שתאפשר לכם לבחון עלויות הקמה מחומרי גלם שונים ומבעלי מקצוע שונים.

והכי חשוב להגדיר מה מטרת הפרגולה ? אם בפרגולה יש פרקטים מתחת, היא צריכה להיות אטומה נגד מים. אם הפרגולה לאירוח , צריכה להיות נעימה , מאווררת ותאורה טובה.

סוגי הפרגולות הנפוצים

הקמת פרגולת עץ היא הנפוצה ביותר בתחום הקמת הפרגולות, והיא מתאפשרת במספר אופנים הקשורים לסוג הפרגולה המבוקשת על ידיכם. סוגי ההקמה הנפוצים ביותר הם:

  1. הצללה תלויה – פרגולה בעלת מראה ייחודי שאיננה זקוקה לעמודים תומכים, ובכך למעשה אינה פוגמת בריצוץ החצר וחוסכת לכם מקום.
  2. פרגולת עץ רב שכבתי – פרגולה המותקנת באמצעות הדבקת שכבות עץ אחד לשנייה. פרגולה זו מעניקה לכם מרחב אדיר לצרכי עיצוב ותכנון הפרגולה, לרבות, גימור בצורת קשתות או כל צורה אחרת.
  3. פרגולות עץ גושני – פרגולה ייחודית המעניקה מראה כפרי וחמים במיוחד
  4. פרגולת עץ פיני – פרגולה בעלת מראה אסתטי ונקי במיוחד, נחשבת לאחת מהפרגולות בעלות הנמוכה ביותר לצרכי הקמתה.
5/5

כתיבת תגובה

כמיסה

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

דילוג לתוכן